Tuesday, November 30, 2010

jangan menangis mama~


mama menangis lagi
gundah hatinya
resah jiwanya
keliru kalbunya

mama marah lagi
angkara resah
kerana gundah

mama jangan menangis lagi
aku gelisah
aku juga resah
aku tak bisa
menyapu sudah air mata mama

mama keresahan
memikir anak-anak tangungan
beri salah
tiada juga salah
yang mana benar
betulnya adakah??

usah mama
usah kau fikirkan
kau beri ada yang ada
kau beri benar ia tiada salahnya

atas kami sendiri mama
salah maka salahnya
benar maka benarlah.

jauhkan gundah gelisahmu, mama
aku tak daya
melihat air itu jatuh
dari mata mu, yang berat penuh beban dunia.

aku maseh belum terdaya
jika tidak
masakan aku biar kau tanpa ketawa

usah bimbang
usah kau gusar
risau gelisah
aku ada penguat mu mama
aku hanya bisa mendoakan

DIA dengar mama
sungguh ini benar.
yang perlu kini hanyalah SABAR!



nukilan: nur wateeqa/ 30.11.10/ 11.27p.m

3 comments:

  1. saya ada tag blog ini lagi...hrap2 sudi singgah...

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah. Puisi yang baik.. Tahniah.. semoga terus berkarya.. =)

    ReplyDelete
  3. ^^ i'Allah... yang baek semua dri Dia.. amin

    ReplyDelete

cintaku padaNya